Eveno Racing

Wat doet Eveno Racing Gramsbergen?

Eveno Racing Gramsbergen bestaat uit Bertus Kelder, Evert Noteboom, Zwalastino Guichelaar, Bert Ekkel en Evert Dommerholt en is ontstaan in 1997 om Evert Noteboom, destijds net gestart in de brommerrace, financieel te ondersteunen. De brommerrace werd motorrace, in de vorm van een 4-jarig contract bij het team START Nieuwleusen, daarna volgden er verschillende jonge coureurs die door Eveno ondersteund werden en zich hierdoor in de kijker konden rijden. Bekende namen die door ons ondersteund zijn o.a. Danny de Boer, Ruben Bijman, Walid Khan & Jeffrey Buis.

Was voor de brommerrace al geld nodig, motorracen kost aanzienlijk meer en daarbij komt het doel van Eveno Racing in zicht: het zoeken naar financiële middelen d.m.v. het benaderen van sponsoren, leden van desponsorvrienden vanaf € 50,-, organiseren van evenementen zoals de jaarlijkse Gramsberger Classic TT etc. etc. In 2024 ondersteunen we financieel meerdere coureurs: Dylan Czarkowski uit Coevorden, Julian van Kalkeren, Maik Duin, Thijs Westenbrink, Kiyano Veijer en Loris Veneman welke allemaal in diverse raceklasses rijden.

De motorsport is een dure aangelegenheid en dat is als jong persoon nooit te bekostigen, een seizoen in de European talent Cup of de WK 300 kost al snel € 50.000 of meer.

Help ons daarbij en steun Eveno Racing want jij vindt toch ook dat jong talent een kans verdient!

Word lid en meld je aan met onderstaand opgaveformulier. Je krijgt regelmatig een overzicht van de races toegezonden en kunt eens een kijkje nemen in de keuken van een semiprofessioneel raceteam!

 

IDM Hockenheim

De laatste wedstrijd van het seizoen stond op de planning. Afgelopen weekend had ik race weekend 7 in Hockenheim. Voor mij was dit een nieuwe baan. Het weekend

bestond uit twee vrijetrainingen, twee kwalificaties en twee wedstrijden.

 

 

Vrijdag

De eerste vrijetraining. Ik had al wel ervaring op de baan met de 300cc motoren maar nog niet met de 600cc. In het begin was het dan ook erg zoeken naar de juiste lijnen en rempunten. Aan het eind van de sessie had ik een goed gevoel voor de tweede

vrijetraining. De tweede vrijetraining, we hadden wat veranderd aan de afstelling van de motor, wat goed uitpakte. Verbeterde mijn rondetijden en kwam steeds dichterbij de kop. Een redelijk geslaagde vrijdag.

Zaterdag

De eerste kwalificatie. De grip was goed en ik reed weer snellere rondetijden. De hele kwalificatie rond p15 gereden maar op het einde toch wat terug gevallen. Om nog sneller te zijn moest ik mijn bochtensnelheid in de krappe bochten hoger krijgen maar dat lukte mij niet met de afstelling die we nu hadden dus voor de tweede kwalificatie toch weer wat veranderd aan de afstelling. De tweede kwalificatie voelde de motor goed aan en

reed ik weer sneller. Goed gevoel overgehouden aan de kwalificaties op naar de laatste wedstrijden van het seizoen.

 

Zondag

De eerste wedstrijd. Ik kwam goed van mijn plek maar kwam aan de buiten kant te zitten in de eerste bocht waardoor ik een paar plekken terug viel. Binnen 1 rondje de plekken weer terug gepakt. Maar ik had een klein gaatje naar een groep van 5 rijders. Ik wilde daar natuurlijk naar toe rijden. Ik remde iets later in een bocht en kwam met meer

snelheid de bocht in. Ik voelde mijn voor kant al trillen en toen opeens verloor ik mijn voorkant. Domme fout van mij zelf, maar nu focussen op de tweede wedstrijd. Maar toen de monteurs de motor klaar maakte voor de tweede wedstijd en de motor probeerde te

startte hoorde we een raar geluid uit het blok komen. we wisten niet wat het was en wilde niet het risico lopen op nog een crash. Dus helaas niet de tweede en laatste race

van het seizoen kunnen rijden.

Niet de fijnste manier om het seizoen afte sluiten, maar het is niet anders. Ik wil al mijn sponsoren heel erg bedanken voor de steun die zij mij gegeven hebben dit afgelopen seizoen en op naar seizoen 2025!