IDM Nürburgring
Afgelopen weekend had ik de 6e wedstrijd in het IDM kampioenschap. Voor mij was dit een nieuwe baan. Het weekend bestond uit twee vrijetrainingen, twee kwalificaties en twee wedstrijden.
Vrijdag
In de ochtend begon het al te regenen. Veel rijders gingen niet de baan in maar ik wilde wel want ik had nog geen ervaring op dit circuit. Er was heel weinig grip dus ik deed heel rustig aan en heb maar een paar rondes gereden. De tweede vrijetraining werd heel lang uitgesteld vanwege veel mist op het circuit. Hierdoor moesten we 4 uur wachten en
konden we pas laat rijden. Voor mij was deze sessie erg lastig ik moest nog alle lijnen en rempunten leren en daarnaast reden de andere rijders die hier al wel hadden gereden meteen een erg snel tempo.
Zaterdag
In de ochtend was het weer net zo mistig als gisteren en na weer veel wachten werd de eerste kwalificatie gecanceld. Dit kwam niet gunstig uit want de motor stond nog niet goed. De tweede kwalificatie ging wel door en de mist was weer weg. Iedere ronde verbeterde ik mezelf weer en kwam uiteindelijk uit op een redelijke tijd. Maar er moest nog wel veel veranderen aan de motor want die voelde nog zeker niet goed. Dit kwam mede doordat we niet veel rondes hebben kunnen rijden en ik nog geen ervaring had op deze baan.
Zondag
Er stonden twee wedstrijden op de planning. In de eerste wedstrijd was mijn start niet goed en aankomend op de eerste bocht merkte ik dat ik later remde dan de gene voor mij en ik zat niet aan de goede kant van de baan, hierdoor raakte ik de rijder voor mij en
viel ik. Ik rende naar mijn motor toe en pakte hem op en reed weer door. Helaas was mijn stuur krom en moest ik hem de pit in rijden voor mijn eigen veiligheid. In de tweede race kwam ik slecht van de plek maar hield wel weer een paar mensen in. Ik zat daarna in een mooi groepje maar direct vanaf het begin merkte ik dat er heel weinig rip was op mijn
achterband. Hierdoor verloor ik mijn achterkant maar hield hem nog wel overeind. Ik probeerde weer bij het groepje te komen maar een ronde later in een andere bocht
verloor ik de achterkant weer en hield hem weer net overeind maar het was zo heftig dat ik met mijn kin het kuipruitje kapot maakte en ik rechtdoor schoot in de bocht. Hierna ging ik maar rustiger aan rijden omdat het anders te gevaarlijk werd en er een erg grote kans bestond dat ik zou vallen.
Het was een weekend met veel tegenslagen. Dit kwam mede doordat we hier niet getraind hadden en dus niet de juiste afstelling hebben kunnen maken voor dit weekend.
Dit weekend dus snel vergeten en door naar de laatste wedstrijd van het seizoen in Hockenheim