Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2024

5 Oktober IDC TT Assen Gratis toegang

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

 

zondag 6oktober afsluittoertocht Eveno

Afsluittoertocht Eveno

Op zondag 6 oktober staat de afsluittoertocht op de kalender, nog een laatste rit voor dat de meeste motoren in de winterslaap gaan. Vanaf 9:00 uur staat de koffie klaar en het vertrek zal tussen 10:00 en 10:30 uur zijn. Aansluitend is ervan  ca 15:00 uur een BBQ voor de liefhebbers bij clubhuis de Finish in Ane. Er zal in verschillende groepjes gereden worden en er is een koffiestop onderweg inbegrepen. Kosten voor deze tocht zijn: € 7.50- voor alleen toeren en € 17.50.- voor de toertocht met de BBQ. Alleen  deelnemen aan de BBQ is ook mogelijk    Voor beide geldt dat de koffie vooraf en bij de tussenstop inbegrepen is. De opbrengst komt geheel ten goede voor Eveno Racing Gramsbergen, doe ook mee en mede hierdoor kunnen wij jong racetalent ook volgend jaar een kans geven om te racen! Het vertrek en aankomst is bij clubhuis de Finish, in Ane direct aan de oprit aan de N34 richting Coevorden. Opgave kan via de mail info@eveno-racing.nl  voor  1 oktober We hopen uiteraard op mooi weer en veel deelname!

 

 

13 okt Europese .talentcup Motorland Aragon

met Kiano Veiier

wksb 18-20 okt Prometeon Spaanse Ronde

met Loris Veneman

in de supersport 300

Loris Veneman 4de in het Wereldkampioenschap,

In het WK staat alles nog open en heeft Loris goede punten behaald in Misano. Elke wedstrijd scoren is erg belangrijk in deze klasse omdat het allemaal dichtbij elkaar zit. Wat Loris nog kan verbeteren is de superpole kwalificatie, dit bepaald je startplek. In de WK supersport 300 is een slipstream nodig om het verschil te maken. Aangezien Loris veel op kop rijdt en volgers achter zich heeft is dat lastig ondanks de goede racepace in zijn eentje. Dit spelletje in de kwalificatie is altijd heel tactisch en het moet op zijn plek vallen. In Misano was de superpole chaotisch, Loris zat lang in de top 10 maar de laatste minuten werd de grip minder en kon hij niet meer aanzetten voor een snelle ronde. P16 op de grid.

Race1, met een startveld van 35 rijders was het met name belangrijk om gelijk bij de start er goed bij te zitten. Het duurde even voordat Loris verder naar voren kon komen maar elke ronde pakte hij een paar rijders en kon hij naar de kopgroep toe rijden. Aangekomen bij de kopgroep viel er een rijder vlak voor Loris die hij gelukkig kon ontwijken maar waarmee hij wel weer wat tijd verloor. Niet opgeven en nogmaals naar de kopgroep gereden en daar nog wat plekken kunnen pakken. P7 was het maximaal haalbare in deze race en mooie punten voor het kampioenschap.

Race2, nadat we s ’ochtends in de warming up nog een aantal aanpassingen geprobeerd hadden is er toch besloten om met de setting van race 1 te starten. De kopgroep bleef groot en ondanks dat Loris in deze groep zat kon hij geen vuist maken om naar voren te komen. De wind was gedraaid en de setting kwam hierdoor net niet goed uit. Een goede racesnelheid was aan het eind net niet genoeg en meer dan een 12de plek zat er niet in.

We sluiten Misano positief af wetende dat de snelheid goed zit en er geen fouten gemaakt zijn. Tov vorig jaar is een P4 op dit moment in het kampioenschap een enorme vooruitgang. De circuits die nu komen op de kalender geven veel vertrouwen voor zowel rijder als team.

Test op circuit van Most in Tsjechië,

Na de WK supersport zijn we als team doorgereisd naar het circuit van Most waar we 2 dagen getest hebben samen met teamgenoot Mirco Gennai. We hebben veel uitgeprobeerd in eigenlijk alle omstandigheden en de test liep voorspoedig. Met een snelste ronde van 1.45.6 kon Loris de test met een goed gevoel afsluiten wetende dat hij hiermee op rond recordsnelheid is.

Geslaagd voor de Havo,

Naast het racen zat Loris ook nog in zijn examenjaar en heeft hij zijn Havodiploma gehaald, de dag dat hij naar Italië zou gaan werd hij gebeld door zijn mentor dat hij geslaagd was superfijn dat het diploma binnen is. Nu kan Loris zich volledig richten op de sport. Wij willen het Thomas a Kempis college heel erg bedanken voor hun flexibiliteit en medewerking.

Dit weekend staat in het teken van de TT van assen, Loris is uitgenodigd bij sponsor Motul om bij Pramac Ducati team aanwezig te zijn. Ook heeft hij een interview voor Ziggosport en TV Oost. Allemaal mooie uitdagingen om als 17-jarige mee te maken.

Kawasaki ZX-4RR

De planning komende weken is druk, na het TT-weekend maken we ons op voor een training in Magny Cours op de ZX-4RR Kawasaki. Op deze 400cc 4 cilinder zal Loris tijdens de WK superbike race in Donington zijn debuut maken in de ZX-4RR klasse. Het ontdekken van meer vermogen, meer toeren en bredere banden is een welkome stap om straks verder te gaan richting 600cc. We willen Motoplus, Kawasaki Nederland en Druijff racing Kawasaki enorm bedanken voor de hulp in het voortraject. Na de race in Donington staat het weekend erop meteen weer de WK Supersport 300 race in Most met het MTM Kawasaki team op het programma.

Rijder aan het woord,

Het WK in Misano heb ik goede punten meegenomen voor het kampioenschap maar ik wil meer. We hebben een goede test gehad in Most daar kon ik weer rijden zoals ik me in Assen ook voelde en die lijn wil ik doorzetten. Voordat we naar de race in Most gaan hebben we eerst nog een ander avontuur op het programma op de nieuwe zwaardere Kawasaki in Donington tijdens het WK superbike. Het lijkt me een mooie uitdaging en belangrijk voor de toekomst.

Met vriendelijke groet/ kind regards,

 

Loris en Barry Veneman