Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

IDM 21-23 juni Most. [CZ]

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

 

Beste sponsoren en clubleden,

Verleden weekend stond de tweede wedstrijd van het IDM kampioenschap op de planning. Ik ging met zelfvertrouwen naar het circuit toe, ik had een goed gevoel en had me wederom goed voorbereid.

Vrijdag:

FP1: Het doel voor dit weekend was om vanaf het eerste moment competitief te zijn. En dat begint op de vrijdag tijdens de eerste twee vrije trainingen. Ik wist wat mijn streef tijd was, en ik had een plan bedacht om dit te gaan behalen. Echter werkt een theoretisch plan niet altijd in de praktijk. En heb ik mijn doel, om meteen op snelheid te zijn niet

gehaald. Dit is een probleem wat al langere tijd speelt. Het is dus ook moeilijk om het in één weekend op te lossen. Ik sloot FP1 af als vijfde.

FP2: Mijn doel voor de tweede training was wederom om zo snel mogelijk naar mijn

eigen pace te komen zonder hulp van andere rijders. De positie was dus niet iets waar ik me op focuste. Ik kon vrij vlug dezelfde tijden rijden als in de eerste vrije training. Maar het lukte me vervolgens niet om deze tijden aan te scherpen. Er is dus wel een klein stapje gezet. Maar het was nog niet noemenswaardig, en ik was er dan ook zeker niet tevreden over.

Zaterdag:

Qp1: OP de vrijdag avond hebben we technische hulp gekregen betreft de data. Hier konden we veel informatie uit halen, en mijn verbeterpunten duidelijk zien. Door er met

een frisse blik naar te kijken, en doelgericht/specifiek aan mijn probleem te werken wist ik hoe ik de kwalificatie aan moest vliegen. Ik probeerde de hele kwalificatie te denken aan de tips die mij meegegeven waren. En ik merkte dat na verloop van de sessie ik het steeds beter onder controle begon te krijgen. Ondanks de vijfde plek was ik tevreden met de progressie die ik geboekt had.

Qp2: Ik reed de eerste 10/15 minuten van de kwalificatie alleen, om te wennen aan de kleine aanpassingen die we aan de motor hebben toegebracht. De laatste 5 minuten

 

ging ik achter een snellere rijder aan om van hem te leren, en zijn slipstream te benutten. Ik was gelijk snel, en kon zijn tempo goed volgen. In mijn laatste vliegende ronde ging het helaas mis. Ik raakte de voorkant kwijt in een snelle bocht waardoor ik onderuit schoof. En hierdoor ging mijn potentiële snelste tijd dus ook de prullenbak in. Ik was oké, en de motor had niet veel schade. We konden de fiets weer snel opbouwen voor de eerste race later op de dag. Helaas kwam er in de laatste ronde weer iemand onder mijn tijd

waardoor ik de wedstrijden als zesde moest starten.

Race1: Mijn plan was om de vijfde rijder meteen voorbij te gaan en aan te pikken bij de kopgroep. Maar tijdens de sprint naar de eerste bocht kwam een snelle fiets mij voorbij op het rechte stuk. Ik wist dat hij de pace niet had om mee te kunnen doen in de kopgroep. Dus besloot risico te nemen en hem bruut in te halen in de eerste bocht.

Helaas tikte we elkaar aan waarna hij viel. Ook was er al direct een klein gaatje naar de kop. Tot overmaat van ramp kreeg ik ook nog een long lap penalty wegens mijn

inhaalactie. Ik wist het gat vervolgens weer te dichten naar de tweede groep en was duidelijk sneller. Helaas liepen de andere motoren een stuk harder waardoor ik veel

risico moest nemen om bij te blijven. In de laatste bocht van de laatste ronde kwam ik ten val bij het uitvoeren van een inhaalactie. Ik baalde natuurlijk ontzettend omdat ik weet dat ik een stuk sneller was.

 

 

Zondag

Wup: Het had vlak voor de warm up geregend, en we zagen de meerwaarde er niet van in om te gaan rijden. We zijn dus alleen de laatste 3 minuten naar buiten geweest om te

kijken of alles lekker zat na de crash en om een proef start te doen.

Race2: Ik wist dat het een taaie race zal worden tussen alle snellere motoren. En aangezien de wind gedraaid was wist ik ook dat een goeie start extra belangrijk was.

Helaas verloor ik op het rechte stuk in plaats 1 plek, twee plekken. De tweede groep reed weg en ik kwam de andere rijder maar nier voorbij. Toen ik er eenmaal voor zat reed ik snel weg en had ik binnen een aantal rondes de aansluiting naar de tweede groep weer

helemaal gevonden. Ik knokte hier hard in mee, maar kwam als laatste van de groep over de finish op een teleurstellende zevende plek.

Nawoord:

Een voor mij slecht weekend. Het is lastig gebleken om op dit circuit tegen de snelle motoren te knokken. Wel hebben we een stap gezet in het alleen rijden, en in het

verhogen van mijn eigen tempo. Ik neem alle positieve dingen mee naar het volgende wedstrijd weekend in Most. Daarnaast gaan we kijken hoe we ons nog beter voor kunnen bereiden.