Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

IDM 1-2 juni Oscherslebem .Duitland

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

Beste sponsoren en clubleden,

Verleden weekend werd alweer mijn tweede wedstrijd verreden. En de eerste van het IDM kampioenschap op het Duitse circuit van Sachsenring

Vrijdag

FP1: gezien het kleine startveld was het zaak om alleen de sessie te verrijden. Ik had de eerste rondes moeite om de moeilijke baan in mijn hoofd te krijgen. Hoewel ik hier vorig jaar al geweest ben, had ik er toch wat moeite mee. Aan het einde van de vrije training had ik de baan door, en wist ik waar ik kon versnellen. Ik sloot de sessie als negende af, uiteraard niet de positie waar ik thuis wil horen. Gelukkig wist ik waar het aan lag en had ik een plan om dit aan te passen.

FP2: Vrije training twee begon ik sneller te rijden, ik kreeg ook gelijk het gevoel dat de gearing niet goed stond. Excellente ronde tijden konden we dus wel vergeten, maar het was wel de perfecte kans om mijn referentie punten op de baan de verlegen. Ik heb de gehele sessie alleen gereden en heb dus geen gebruik kunnen maken van slipstream. Ik heb veel rondes kunnen draaien en veel informatie voor mezelf kunnen verzamelen.

Helaas hadden we wat problemen met de data, dit maakte het moeilijk om voor de kwalificatie de juiste tandwielverhouding te kiezen. Ik eindigde de vrije gezamenlijke vrijetraining als zevende.

Zaterdag

Qp1: aangezien dat de gearing in de vrije training niet perfect was, en de data niet werkte moesten we een inschatting maken voor de tandwielverhouding. De

weersomstandigheden waren nagenoeg gelijk, en we dachten de juiste set up gevonden te hebben. Ik ging de kwalificatie alleen in en probeerde aan het begin een snelle ronde neer te zetten. Dit lukte en ik stond er goed voor. Halverwege de sessie besloot ik binnen te komen en de band te sparen. Ik eindigde op p5

 

Qp2: De strategie was om wederom alleen te rijden, maar ik kwam helaas niet onder de tijd van de eerste tijd training. Ik besloot om binnen te komen en de laatste vijf minuten achter de snelle KTM jongens aan te gaan, dit lukte. En ik snoepte in één hap bijna een seconde van mijn tijd af. Ik had de aansluiting weer gevonden met de vluggere rijders.

Met een zesde tijd op de grid had ik een mooie uitgangspositie voor de races.

Race 1: Ik wist dat me een moeilijke wedstrijd te wachten stond. Omdat ik de snelheid van de kopgroep maar één rondje gereden heb kunnen rijden. Maar tot mijn eigen verbazing kon ik het tempo vrij goed volgen. Helaas kreeg ik in de begin fase van de

wedstrijd last van een technisch probleempje. Hierdoor verloor ik twee bochten de aansluiting met de groep. Gelukkig verhielp het probleem zichzelf weer, ik reed beetje bij beetje het gat dicht naar een rijder voor me. Dit lukte, en ik wist ook gelijk acties uit voeren. Maar ik miste net een beetje trekkracht waardoor ik er niet voor kon blijven. Na een mooi gevecht eindigde ik op een p6. Jammer omdat ik het gevoel had dat ik veel sneller kon.

Zondag

Wup: In de warm up hebben we iets uitgeprobeerd met de vering, een kleine aanpassing om beweging uit de motor te krijgen. Echter was het een slechte test aangezien de temperaturen en ronde tijden anders waren als op het moment dat ik de problemen had.

Race 2: Vlak voor de grid opstelling begon het plots te regenen in de pitstraat. We hebben als team besloten om regenbanden te stekken. Eenmaal aangekomen op de grid bleek iedereen voor de regen setting gekozen te hebben. Opeens begonnen meerdere snelle jongens te wisselen naar slicks, hierdoor begon ik te twijfelen. Maar op aanrader van meerdere mensen om me heen bleven wij op regen staan. Deze mensen kende baan erg goed, en kende het gedrag van de baan als deze nat was. Op het moment dat de jongens de slicks erin hadden zitten begon het weer te regenen. Iedereen wou wederom terug wisselen naar regenbanden. Maar dit moest dan wel in de pits gebeuren. Maar in plaats van achteraan te straten begonnen al deze rijders op hun originele start plek.

Hierdoor kregen ze allemaal straf, en kreeg ik samen met een andere rijder de kans om weg te rijden van iedereen. Voor het eerst in mijn leven reed ik op een podiumplaats in het ssp300 kampioenschap. Een ongelofelijk gevoel!! Ik besloot de hele race op de

tweede plaats te rijden en te kijken waar ik voorbij kon. Dat bleek in de laatste bocht van de laatste ronde te zijn. Het korte sprintje naar de finish kon ik mijn eerste positie vast

houden en mijn eerste overwinning bevestigen. Het gevoel om te winnen tussen zulke snelle jongens is ongelooflijk. Ik wil dan ook iedereen die hier aan mee heft geholpen bedanken.

Komende vrijdag train ik op het circuit van Nurburgring als voorbereiding op de IDM

wedstrijd op dat circuit. De volgende race vind plaats in Oschersleben in de eerste week van juni