Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

IDM 1-2 juni Oscherslebem .Duitland

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

Beste sponsoren en clubleden,

Afgelopen weekend stond mijn eerste raceweekend op het programma. Niet zomaar een wedstrijd, maar mijn eerste WK competitie. Het weer zag er voor het hele weekend

wisselvallig uit. Het beloofde dus een lastig weekend te worden.

Donderdag:

Op donderdag stonden alle verplichte briefings, foto’s en keuringen op het programma. Aangezien het er hier anders aan toe als bij het IDM duurde het allemaal wat langer.

Uiteindelijk is alles goed gekomen, en kreeg ik groen licht om op vrijdag te vertrekken.

Vrijdag:

Fp1: Het doel van de eerste vrije training was om het tempo van de andere jongens in te schatten en zo snel mogelijk te leren van hen. Helaas begon de eerste sessie koud en nat, dit hield in dat er een groot snelheid verschil zat tussen alle rijders. Na een aantal

rondes begon de baan op te drogen. Een aantal rijders kwam binnen om te wisselen naar slicks, en de andere helft bleef buiten. Ik bleef ook buiten, dit bleek achteraf een foute keuze aangezien we in deze sessie onze regenbanden helemaal kapot hebben gereden.

Zonde van de banden en van de sessie, aangezien ik weinig heb kunnen zien van de

andere rijders. Vervolgens werd ik er in de laatste ronde ook nog vanaf gereden door een andere rijder. Gelukkig had ik zelf niks!

Qp: Anders als bij het IDM hadden we bij het WK maar één kwalificatie. Ik moest dus gelijk op snelheid zijn. Echter waren de omstandigheden weer slecht. Het begon

wederom nat, maar de baan werd met de ronde droger. Ik wist dat de snelste ronde dus pas aan het einde verreden zal worden. Ik kwam halverwege de sessie binnen om te overleggen voor slciks. Uiteindelijk hebben we niet gewisseld, en zijn we dus door gegaan op de regenbanden. Aangezien de band al meerdere rondes oud was, was het mooiste er al vanaf. Tot overmaat van ramp werd mijn snelste ronde ook nog afgepakt

aangezien ik een track limit raakte. Ik had totaal geen snelheid, en voelde me niet prettig op de regenbanden. Ik strandde op een uiteindelijke positie 31. Erg teleurstellend.

Zaterdag:

WUP: Na twee sessie gereden te hebben, en dus ook twee regenbanden gebruikt te hebben was het onverstandig om de warm up te rijden. Aangezien we zuinig moesten zijn op onze regenbanden. Ik keek deze sessie vanaf de zijlijn toe.

Race 1: We reden de pitstraat uit op regenbanden, maar wisselde op de grid naar slicks. De baan was al grote deels droog en gingen ervan uit dat een bui uit bleef. Eenmaal opgesteld op de 31ste plek wist ik dat ik een stevige uitdaging voor de kiezen had. Ik had maar één doel, en dat was de rijder voor me inhalen. In een sterk en competitief veld als deze is dat echter moeilijk. Ik wist dat ik meteen goed moest starten. En dat lukte, ik

maakte al direct plekken goed. Helaas viel een mede coureur ongelukkig waardoor de race werd stil gelegd. Bij de herstart mocht ik vanaf de positie starten waar ik geëindigd was, positie 22. Ik zag nu de kans om agressief te zijn en mee te komen met de snelle jongens. Dat lukte, ik zat direct in de kopgroep en kon mooi aanhaken, in de laatste

ronde wou ik nog een actie maken. Maar ik vond het te riskant en besloot eieren voor mijn geld te kiezen en te finishen op een fantastische elfde plaats. Ik was super blij met het resultaat aangezien ik vanaf één van de laatste plaatsen mooi naar voren kon

vechten.

Zondag:

WUP: Het was erg koud en grotendeels nat, de meeste jongens gingen op regen naar buiten. Ik besloot maar twee rondjes te rijden, maar dan wel op slick banden. Ik ging alleen naar buiten voor het gevoel, en om een proefstart te maken.

Race 2: In het ssp300 kampioenschap is de regel dat de eerste negen snelste ronde tijden van de eerste race tellen als start opstelling van race 2. Blijkbaar waren mijn

rondetijden zo snel dat ik de vijfde snelste ronde tijd van iedereen had. Dit was voor mij echt onwerkelijk, dat hield namelijk in dat ik in mijn WK debuut van de vijfde plaats

mocht verteken. Onwerkelijk! Ik ging de race met vertrouwen in, mijn doel was om in de kopgroep te knokken. De uiteindelijke positie maakte me dan niet uit. Na de eerste

ronde kwam ik erachter dat afstelling van de motor niet helemaal goed was, maar ik had het er maar te doen. Ik ging op zoek naar een manier om ermee om te gaan. Na een paar rondes kreeg ik een lekker gevoel en kon ik posities goed maken in de kopgroep. Ik reed snelle tijden en kon ze zonder grote moeite bijhouden. In de laatste ronde ging het

helaas mis toen een andere rijder viel en mij meenam in zijn val. Ik moest

noodgedwongen door het grind heen. Wel kon ik mijn weg vervolgen en als 21ste finishen. Niet de gewenste plek, maar wel super blij met de race. We hebben laten zien dat we mee kunnen vechten bij de eerste 10. Als je bij de eerste tien zit is er van alles mogelijk, een podium, een crash, alles is dan binnen hand bereik.

 

 

Ik ben super dankbaar voor de gekregen kans om deel te nemen in aan deze wedstrijd. Ik neem alle positieve punten mee naar onze eerste wedstrijd in het IDM kampioenschap volgende week. Ik hou jullie op de hoogte!!