Eveno Racing

Wat doet Eveno Racing Gramsbergen?

Eveno Racing Gramsbergen bestaat uit Bertus Kelder, Evert Noteboom, Zwalastino Guichelaar, Bert Ekkel en Evert Dommerholt en is ontstaan in 1997 om Evert Noteboom, destijds net gestart in de brommerrace, financieel te ondersteunen. De brommerrace werd motorrace, in de vorm van een 4-jarig contract bij het team START Nieuwleusen, daarna volgden er verschillende jonge coureurs die door Eveno ondersteund werden en zich hierdoor in de kijker konden rijden. Bekende namen die door ons ondersteund zijn o.a. Danny de Boer, Ruben Bijman, Walid Khan & Jeffrey Buis.

Was voor de brommerrace al geld nodig, motorracen kost aanzienlijk meer en daarbij komt het doel van Eveno Racing in zicht: het zoeken naar financiële middelen d.m.v. het benaderen van sponsoren, leden van desponsorvrienden vanaf € 50,-, organiseren van evenementen zoals de jaarlijkse Gramsberger Classic TT etc. etc. In 2024 ondersteunen we financieel meerdere coureurs: Dylan Czarkowski uit Coevorden, Julian van Kalkeren, Maik Duin, Thijs Westenbrink, Kiyano Veijer en Loris Veneman welke allemaal in diverse raceklasses rijden.

De motorsport is een dure aangelegenheid en dat is als jong persoon nooit te bekostigen, een seizoen in de European talent Cup of de WK 300 kost al snel € 50.000 of meer.

Help ons daarbij en steun Eveno Racing want jij vindt toch ook dat jong talent een kans verdient!

Word lid en meld je aan met onderstaand opgaveformulier. Je krijgt regelmatig een overzicht van de races toegezonden en kunt eens een kijkje nemen in de keuken van een semiprofessioneel raceteam!

Voorjaarstraining Valencia Thijs Westenbrink

Afgelopen weekend ben ik drie dagen wezen testen met mijn nieuwe team in Valencia voorafgaand aan het seizoen.

Dag 1

Na lang niet te hebben gereden mocht ik eindelijk weer op de motor stappen. In de eerste sessie wilde ik naar buiten gaan maar merkte ik een probleem aan de motor waardoor ik nog maar een paar rondes kon rijden. Het was wel weer even wennen op de nieuwe motor maar kreeg alweer redelijk een goed gevoel. Na wat afstellingen te hebben aangepast aan de motor kon ik in de tweede en derde sessie weer wat sneller rijden. Verder kon ik die dag niet meer rijden wegens weer omstandigheden en uiteindelijk maar ongeveer 20 ronden kunnen rijden.

Dag 2

Op zaterdag zag het ernaar uit dat alleen in de eerste twee sessies de weeromstandigheden goed waren. In de eerste sessie aardig wat van mijn tijd kunnen afrijden, maar ik was zeker nog niet tevreden met deze ronde tijd. Tijdens de tweede sessie had ik een goed gevoel op de motor. Ik zat in een hele goede ronde (twee seconde onder mijn tijd) maar in de laatste sector waren er andere rijders langzaam waardoor ik geen snellere ronde meer kon zetten. Jammer dat ik dat rondje niet kon afmaken maar we weten dat de snelheid er in zit. Voor de rest van de dag zag het weer er niet goed uit, veel wind en af en toe wat regen waardoor je niet snel meer kon rijden.

Dag 3

De laatste dag in Valencia, het was de hele dag aan het regenen dus ik kon mooi wat meters maken op een natte baan. In de eerste sessie maakte ik een harde highsider, maar gelukkig hadden de motor en ik niet veel schade. Voor de rest van de dag moest ik weer vertrouwen krijgen in de regen, wat ook prima lukte.

Ik kijk positief terug op drie dagen trainen in Spanje met een goed gevoel voor de eerste wedstrijd van het seizoen van 3 tot 5 mei.