Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

IDM 1-2 juni Oscherslebem .Duitland

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

Beste sponsoren en clubleden,

Het laatste raceweekend van het jaar is alweer achter ons. Het laatste event vond plaats op het voormalige Formule 1 circuit in Hockenheim.

(Vrijdag)

Fp1: Ik ging alleen naar buiten om mij eigen tempo en referentie punten te vinden. Ik kwam al gelijk in een goed ritme en het gat naar de kop was een stuk kleiner als de voorafgaande keren. Ik kwam er gedurende de sessie achter dat mijn gearing niet optimaal was. We hebben na afloop van de sessie de data bekeken en hebben besloten om voor een andere tandwielverhouding te gaan.

Fp2: Ongeveer een uur voor de tweede vrije training kwam er een vervelend kort buitje wat ervoor zorgde dat de baan nat was. Het was te nat voor slicks en te droog voor regenbanden. We besloten om alleen de laatste tien minuten van de sessie te rijden. Dit om mijn tandwiel verhouding te testen op het opgedroogde stukje baan. Aangezien de weers voorspelingen voor de rest van het weekend beter leken was het onnodig om aan het begin van de training risico’s te nemen. De tandwiel

verhouding voelde op de droge stukken baan een stuk beter aan.

(Zaterdag)

Qp1: Ik wou de kwalificatie alleen aftrappen om mijn nieuwe schakelmomenten vast te stellen. Het duurde echter te lang voordat ik in mijn ritme kwam. Ik besloot vrij snel om binnen te komen en in een groepje te vertrekken op jacht naar snellere tijden. De groep was zo groot en chaotisch dat ik maar een paar snelle geklokte rondes kon rijden. Dit resulteerde in een p10.

Qp2: Na in de groep gereden te hebben en de data van q1 gestudeerd te hebben zijn we tot de conclusie gekomen om nogmaals de gearing aan te passen. Dit in combinatie met een snel groepje

gaf mij hoop om nog een paar plekjes naar voren te komen op de startgrid. Helaas kwam ik wederom niet snel genoeg in m’n ritme om een goede time attack te doen. Wederom een tiende plek.

Race 1: De nieuwe gearing paste lekker bij mij en we hebben besloten om hier niks aan te

veranderen. Ik ging agressief van start en maakte al meteen een paar plekken goed. Ik was ook gelijk snel en kon het tempo van de kopgroep volgen. Voor de eerste keer kon ik aansluiten bij de kopgroep en ook nog eens vechten met deze zeer snelle jongens. Een paar rondes voor het einde onstond er

een breuk in de kopgroep. Ik zat nu in de groep voor p5, helaas kon ik geen acties doen omdat ik al op mijn limiet reed, ik moest het dan ook doen met een p7. Ik was erg blij met dit resultaat aangezien ik me sterk verbeterd heb in de wedstrijd en kon vechten met de toppers van het IDM veld.

(Zondag)

Wup: Na de geslaagde race op zaterdag kwamen we achter een nieuw probleem in de veering. We hebben in overleg wat veranderd aan de voorkant van de fiets, Ik heb dit mooi kunnen testen in de warm up om zo de voor en nadelen van de verandering te weten. De test pakte goed uit en de motorfiets was vele malen stabieler.

 

Race2: Na het goede resultaat van race 1 was ik benieuwd wat race 2 ging brengen. Ik had dezelfde strategie. Wederom kwam ik goed van mijn plek af en wist ik direct een paar posities goed te maken. Ik was sneller als zaterdag en kon dit keer wel gelijk acties uitvoeren in de kopgroep. Helaas ontstond er door een gevecht van ons allen opnieuw een gaatje in de kopgroep. Ik vocht voor de vijfde plek en was de snelste man van deze groep. In de laatste ronde had ik een kleine voorsprong opgebouwd ten opzichte van de concurrentie. Helaas maakte ik in de laatste sector een dure schakelfout waardoor er twee man onderdoor kwam. Ik baalde hier gigantisch van aangezien een mooie top 5 klassering

verloren ging door een stomme fout. Ik moest het wederom doen met een zevende plek. Echter heb ik wel laten zien dat ik kan vechten in de voorste groep en dat ik thuis hoor in de top 5.

Nawoord: Ik ben erg blij met de progressie die ik heb kunnen maken in de loop van het weekend. We hebben laten zien wat we kunnen en ik ben ervan overtuigd dar nog meer mogelijk is als alles op de juiste plek valt. Dat is een taak voor volgend jaar. De plannen voor volgend jaar laat ik jullie zo spoedig mogelijk weten. Het seizoen 2024 is voor ons al in volle gang