Eveno Racing

Wat doet Eveno Racing Gramsbergen?

Eveno Racing Gramsbergen bestaat uit Bertus Kelder, Evert Noteboom, Zwalastino Guichelaar, Bert Ekkel en Evert Dommerholt en is ontstaan in 1997 om Evert Noteboom, destijds net gestart in de brommerrace, financieel te ondersteunen. De brommerrace werd motorrace, in de vorm van een 4-jarig contract bij het team START Nieuwleusen, daarna volgden er verschillende jonge coureurs die door Eveno ondersteund werden en zich hierdoor in de kijker konden rijden. Bekende namen die door ons ondersteund zijn o.a. Danny de Boer, Ruben Bijman, Walid Khan & Jeffrey Buis.

Was voor de brommerrace al geld nodig, motorracen kost aanzienlijk meer en daarbij komt het doel van Eveno Racing in zicht: het zoeken naar financiële middelen d.m.v. het benaderen van sponsoren, leden van desponsorvrienden vanaf € 50,-, organiseren van evenementen zoals de jaarlijkse Gramsberger Classic TT etc. etc. In 2024 ondersteunen we financieel meerdere coureurs: Dylan Czarkowski uit Coevorden, Julian van Kalkeren, Maik Duin, Thijs Westenbrink, Kiyano Veijer en Loris Veneman welke allemaal in diverse raceklasses rijden.

De motorsport is een dure aangelegenheid en dat is als jong persoon nooit te bekostigen, een seizoen in de European talent Cup of de WK 300 kost al snel € 50.000 of meer.

Help ons daarbij en steun Eveno Racing want jij vindt toch ook dat jong talent een kans verdient!

Word lid en meld je aan met onderstaand opgaveformulier. Je krijgt regelmatig een overzicht van de races toegezonden en kunt eens een kijkje nemen in de keuken van een semiprofessioneel raceteam!

 

Raceverslag Hockenheimring – Walid Khan

Beste leden van Eveno-Racing,

Het waren bewogen weken de afgelopen periode. Jullie zijn vast allen op de hoogte van wat zich heeft afgespeeld na het raceweekend op de Redbull Ring,

waardoor ik helaas niet mee mocht racen op de races op het TT circuit in augustus. Gelukkig kreeg ik het positieve bericht dat ik de races op de Hockenheimring wel weer mee mocht racen.

Het zijn zware weken geweest. Ik wil jullie bedanken voor de bemoedigende berichten. Door de hoeveelheid berichten heb ik hier niet persoonlijk op kunnen reageren.

Gauw door naar het raceverslag. Op de vrijdag begonnen we zoals gewoonlijk met twee vrije trainingen. Het gevoel op de motor was al snel weer goed. Ik eindigde de trainingen als tweede met een tijd van 1:38.479. Voor de tweede vrije training was de baan door regen voortijds nog nat. Na een ronde gelijk de pit weer in omdat ik wist dat de tijd verbeteren er niet in zat en het gevoel na de eerste training goed was.

Op de zaterdag volgde twee kwalificaties en de eerste race van het weekend. Ook nu was het gevoel goed en behaalde ik op de zaterdagochtend in Q1 de tweede tijd met 1:38.311. Later die dag in Q2 verbeterde ik mijn tijd naar 1:37.310 wat goed was voor een tweede plek op de startgrid. Om 15:30 was het dan tijd voor race 1. Ik maakte een goede start en kon in de eerste rondes goed meekomen in de kopgroep. Gedurende de race had ik echter problemen met de versnellingsbak, waardoor ik aansluiting verloor en uiteindelijk als vierde over de finish kwam. Balen omdat ik in de vrije training en kwalificaties geen problemen ondervond hiermee. De monteurs zijn hard bezig geweest om mijn motor te optimaliseren voor de zondag en het motorblok te vervangen.

Op de zondagochtend reed ik dan ook de snelste tijd met als enige coureur een tijd in de 1.37. Een goed gevoel voor de race van die middag! Dit was een zwaarbevochten race maar wel heel erg leuk. Uiteindelijk kwam ik als eerste over de finish en eindigde ik op de hoogste trede van het podium. Super om het seizoen met de winst af te sluiten maar ook een dubbel gevoel, omdat het missen van de races in Assen er voor had gezorgd dat ik geen kans meer maakte op het spannende kampioenschap dit jaar. Ik wil jullie graag bedanken voor alle support het afgelopen jaar en hopelijk tot snel!