Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

IDM 1-2 juni Oscherslebem .Duitland

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

Eerste WK overwinning Loris Veneman

De WK supersport 300 races in Aragon (Spanje) waren de ene laatste races op de WK kalender.  Zowel Loris als ook het MTM Kawasaki team waren met een goed gevoel vanuit Magny Cours naar Aragon afgereisd.

Aragon is een belangrijk circuit op de kalender, de technische stuurbaan is lastig en heeft naast een lang recht stuk ook veel blinde bochten. Het team heeft Aragon in de winter al bezocht om er te testen. Voor Loris was deze test destijds de eerste kennismaking met de Kawasaki Ninja 400.

Op de eerste training dag waren Loris en zijn teamgenoot aan het werk om een zo goed mogelijke basis te creëren, er stond veel wind waardoor de afstelling maar ook de strategie aangepast moest worden. Zonder te veel risico’s te nemen reed Loris de hele dag in de top 7.

Voor de kwalificatietraining is het altijd even spannend, veel drukte en hectiek. Normaal gesproken had Loris deze training in de top 6 moeten zitten, hier was het tempo goed genoeg voor. Helaas werd hij echter halverwege de training aangetikt met een crash als gevolg. Hierdoor kon Loris niet verder en zakte terug naar P17. Jammer en onnodig.

Race 1: vanaf P17 is het niet makkelijk, je moet dan extra risico pakken en je vraagt meer van de motor en banden. Loris reed echter een super strak tempo en klom meteen naar de top 10. Na 3 ronden was er een rode vlag situatie, dit betekent een herstart op de positie van dat moment. Loris mocht starten vanaf P8. Dit was een goede uitgang positie en meteen reed Loris mee in de kopgroep. De spanning was enorm en elke ronde wisselden de posities, de ene laatste ronde kwam Loris als koploper door en moest dit vast zien te houden in de laatste ronde. Het gevaar zat in net kilometer lange rechte stuk, de groep was aan het slipstreamen achter Loris maar kwamen er pas op het rempunt naast, Loris gaf alles en remde als laatste en hield de snelheid door de bocht. Met een marge van 0,033 kwam hij als eerste over de finish en had daarmee zijn eerste WK race gewonnen! Super blij, superknap in het eerste jaar en ver boven de doelstelling voor het rookie jaar. Het feest was compleet omdat teamgenoot Jeffrey Buis 2de werd en we dus een 1 – 2 voor het team hadden. We hebben een mooi feestje gevierd.

Race 2: opnieuw starten vanaf P17 voor deze race, dat betekende weer veel werk maar de ervaring was er nu. Race 2 was moeilijker omdat de wind gedraaid was en er ruwer gereden werd. Er was veel duw en trek werk. Ook Loris ontkwam er niet aan en het duurde even voordat hij in de top 7 terecht kwam waar het rustiger werd. 4 ronden voor het einde van de race kon Loris voor het eerst de kop pakken, het tempo ging omhoog en de groep werd iets uit elkaar getrokken. Met het ingaan van de laatste ronde reed Loris weer op kop maar dit keer werd hij bij bocht 1 een beetje van de lijn geduwd. De ontknoping zou opnieuw op het laatste rechte stuk en de laatste bocht zijn. Op P4 was de uitgangspositie erg goed voor de slipstream. 1 klein schakel foutje echter zorgde ervoor dat Loris ingeklemd raakte tussen 2 rijders en in plaats van de buitenkant de kortere binnenkant moest kiezen. De run naar de finish was net te lang en een P6 in race was Loris zijn resultaat. Natuurlijk even teleurgesteld maar aan de andere kant, komen vanaf P17, de race weer aanvoeren en dan toch nog tot op 0,2 van het podium komen is goed. Het zijn allemaal ervaringen die we meenemen naar 2024 om dan met snelheid en heel belangrijk race ervaring nog verdere te komen.

Nu klaar maken voor de laatste race in Portugal op het circuit van Portimão aankomend weekend.

Rijder aan het woord,

Yes mijn eerste winst in het wereldkampioenschap is binnen, echt super blij mee.

Het ging het hele weekend goed en ik zat constant in de top 5.

Tijdens de superpole reed een rijder volledig op mij in en kon ik geen kant meer op met een crash tot gevolg daardoor een p17 tijdens de start. Dit was erg jammer aangezien ik er zo goed bij zat.

Maar in de wedstrijd worden de punten pas verdeeld.

Race 1 kon ik goed naar voren komen en zat ik op een 8 ste positie toen er een rode vlag situatie kwam, na de herstart waarvan ik mocht starten van p 8 waren er nog 5 rondes te gaan. De laatste ronde reed ik op kop en hebt dit niet meer uit handen gegeven en won de wedstrijd. Dat gevoel was echt geweldig, voor mij en voor mijn team.

Dan richting parc ferme met alle fans echt supergaaf daarna door naar het podium met het wilhelmus speciaal voor mij, ik, mijn team en mijn sponsoren hebben hier allemaal enorm van genoten. De champagne mocht op het podium niet worden geopend omdat ik nog geen 18 ben maar daar was het feestje niet minder om.

Race 2 van p17 naar voren gereden en de laatste 2 rondes lag ik op kop, de kopgroep was enorm dus 1 foutje of duwtje en je lag weer een paar plaatsen terug.

In de laatste bocht kwam ik in het gedrang op de finishlijn p6 met 0,2 sec van het podium.

Na deze race was ik niet blij omdat ik er zo dichtbij zat om weer op het podium te komen.

Verder een geweldig weekend en moet ik blij zijn waar ik nu sta en ga ik nu naar Portugal voor de laatste races van het seizoen.

Voor mij een nieuw circuit, ik heb hier niet eerder gereden maar ik ga mijn uiterste best doen om weer met de top mee te kunne strijden.

Iedereen bedankt voor alle steun en reacties en tot in Portimao.

Groetjes Loris 

 

Met vriendelijke groet/ kind regards,

 

Barry Veneman