Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

IDM 1-2 juni Oscherslebem .Duitland

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

Loris Veneman wint bij IDM debuut!

Loris Veneman heeft afgelopen weekend tijdens zijn eerste deelname ooit aan de Internationale Duitse kampioenschappen (IDM) op het TT-circuit in Assen meteen zijn eerste race in de Supersport 300 klasse gewonnen. In het IDM zijn alle fabrikanten actief en meerdere WK rijders nemen deel aan de races, dit resulteert in een zeer sterk deelnemersveld.

Voor de wedstrijd in Assen vond echter eerst nog de 5de wedstrijd van het WK supersport 300 in het Tsjechische Most plaats. Het team had voor deze wedstrijd in Most een twee daagse test gepland zodat we goed voorbereid aan de slag konden.

Most is een kleine technische baan met vloeiende gedeeltes en sterke rempunten. De basis was er en tijdens het weekend was het vooral kijken wat de weersomstandigheden zouden doen. Tijdens de vrijdag trainingen liet Loris zien het goed naar zijn zin te hebben in de regen, hij zette de derde tijd onder wisselvallige omstandigheden. In de kwalificatie op zaterdag was het droog, we konden de motor terugzetten naar de training setting dus dat was een voordeel. De kwalificatie zelf pakt niet heel goed uit, loris reed weliswaar snelle rondes maar kon nergens een slipstream pakken die in deze klasse wel heel belangrijk is. In de allerlaatste secondes zette loris alsnog een goede ronde welke hem in de top 8 had moeten brengen maar helaas werd de ronde afgekeurd aangezien ze al afgevlagd waren. De teleurstelling was groot aangezien Loris op de baan geen vlag gekregen had. Starten vanaf P23 was niet ideaal.

Race 1 was behoorlijk chaotisch, een massale valpartij waarin ook Loris meegenomen werd zorgde ervoor dat Loris met grote achterstand verder moest rijden. De race was droog gestart maar het begon te regenen, we maakten vanuit de pits de keuze de banden te wisselen (we hadden immers niets te verliezen) en Loris was hiermee de eerste op regen banden. Ondanks de schade aan de motor van de val kon Loris zeer goede tijden zetten en elke ronde kon hij rijders inhalen. Aan het eind van de race kon Loris P10 bemachtigen wat een goede beloning was na de race start.

 

Voor race 2 braken de hemelsluizen open, een enorme hoeveelheid water kwam op het circuit neer en na een uitgestelde start was de bandenkeuze wel duidelijk. Regenbanden. Natuurlijk was Loris in zijn element, in de trainingen was hij al snel geweest en hij had veel vertrouwen. Na de start kon Loris beginnen om plekken goed te maken, hij versnelde enorm en reed top 3 tijden. De sprong in tijden was enorm en in ronde 3 bleek het iets te veel te zijn toen het voorwiel weg gleed. De teleurstelling was groot, een goed resultaat had er zeker ingezeten

Na de races in Most was het tijd voor een kleine vakantie alvorens het IDM in Assen op de kalender stond. Loris zou deze race samen met zijn monteur, Lisette en opa Bernhard uit gaan voeren en heeft tijdelijk onderdak bij het Molenaar racing team wat ook op Kawasaki’s uitkomt in deze klasse. Barry was vanwege werkzaamheden voor Ziggo sport niet aanwezig.

Loris kon gebruik maken van zijn eigen MTM Kawasaki machine en onder nummer 27 als “gast starter” deelnemen, in deze klasse was hij de jongste deelnemer. Dat dit goed uitpakte bleek al in de trainingen toen Loris constant in de top 3 te vinden was. Uiteindelijk mocht hij race 1 vanaf de tweede plaats starten, een mooi gevecht met onder meer Dirk Geiger, Kevin Sabatuci (allen WK rijders) en Inigo Iglesias vond plaats en in de laatste ronde kon Loris de winst naar zich toe trekken. Een goede manoeuvre buitenom in de ultrasnelle Ramshoek bocht van Assen bracht hem de winst voor de Duitser Dirk Geiger en Spanjaard Inigo Iglesias de kampioen in deze klasse.

 

 

Tijdens de tweede race op zondag was er opnieuw een spannend gevecht om de winst, met ca 8 rijders werd er ronden lang gestreden. Loris wilde zijn strategie van race 1 herhalen, had deze ook al getest in deze race maar werd helaas in de laatste ronde aangetikt door een andere rijder, hierdoor moest hij vanaf P8 opnieuw beginnen en was een 5de plek op slechts een paar tiende van de winnaar het hoogst haalbare. Natuurlijk balen maar dat is ook racen, Loris heeft veel rondes op kop gereden en veel vertrouwen kunnen tanken. Al met al een zeer goed debuut in deze klasse.

De volgende race voor Loris Veneman vindt plaats tijdens het Wereldkampioenschap supersport 300 op het Franse circuit in Magny Cours op 8/9/10 september. Op Magny Cours hebben we getest gedurende de zomerstop en het circuit beviel goed. We gaan met een goed gevoel naar Frankrijk.

Met vriendelijke groet/ kind regards,

Loris en Barry Veneman