Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

IDM 21-23 juni Most. [CZ]

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

Beste sponsoren en clubleden,

Na een weekje rust was het alweer tijd voor de Oostenrijkse IDM wedstrijd op de Red Bull ring. Bij aankomst werd al meteen duidelijk dat er een flink aantal sessies op een natte baan verreden zouden worden. Daarnaast moest ik me op donderdag al gelijk melden bij de wedstrijdleiding wegens het incident op Schleiz. Na alle beelden gezien te hebben bleek ik niks fout gedaan te hebben. Echter liep de situatie in het parc fermé op Schleiz dusdanig uit de hand dat ik daar wel een straf voor gekregen heb. Drie plekken terug op de startgrid.

(Vrijdag)

Fp1: De eerste training werd inderdaad verreden op een natte baan. Aangezien het de eerste keer in de volle regen was wouden we zoveel mogelijk dingen testen. Dit liep niet helemaal zoals gepland. Ik ben in de tweede ronde al gelijk onderuit gegaan aangezien ik geen gevoel had met de motor. Erg jammer aangezien ik nu kostbare trainingstijd moest missen.

Fp2: De set up van Fp1 bleek dus niet juist en we kozen voor een andere achter schokdemper. Dit werkte echter een stuk beter, ik had gelijk een goed gevoel en kon beginnen met het opbouwen van

een ritme. Ik wou niks overhaasten en besloot om de sessie rustig op te bouwen. Ik ben beëindigd op een vierentwintigste plek.

(Zaterdag)

Qp1: de eerste kwalificatie was wederom nat. Alle andere rijders hadden meteen een vliegende start aangezien hun een extra sessie hebben kunnen rijden. Ik wou niet vallen en begon wederom rustig aan. Ik had ten sloten maar één snel rondje nodig. Ik zocht vrije baan op om zoveel mogelijk rondes te rijden. De uitslag was dan ook niet fantastisch. Ik moest het namelijk doen met een p18. Ik had mijn peilen gericht op Qp2.

Qp2: Door alle informatie die ik verzameld heb gedurende alle natte meters wist ik al aardig goed wat wel kon en wat niet kon. De regen was helaas wel aangesterkt waardoor de baan condities sterk

verslechterd waren. Toch kon ik mezelf goed verbeteren en de kwalificatie eindigen op een negende plek. De gezamenlijke positie van Qp1+Qp2 was een dertiende plek. Helemaal niet slecht gezien de omstandigheden en mijn ervaring op een natte baan.

Race 1: Door mijn grid penalty mocht ik tijdens race 1 niet van p13 maar vanaf p16 beginnen. Een

extra handicap tijdens deze natte race. Ik had een goede start en wist wederom vooraan in de tweede groep te knokken. Ik heb erg genoten van alle gevechten op de baan. Uiteindelijk ben ik op een

twaalfde positie afgevlagd.

(Zondag)

Wup: We hebben besloten om de warm up sessie dit keer over te slaan. We hadden namelijk niet het gevoel dat we er wat van konden leren. De baan was namelijk nog nat en de weersvoorspelling voor de race was droog.

Race2: De voorspellingen kwamen uit en de race zal droog van start gaan. Aangezien dit de eerste droge sessie was heeft de wedstrijdleiding besloten om ons een dubbele opwarm ronde te geven. Hierin moest ik mijn referentie punten vinden. Ditmaal mocht ik wel vanaf p13 beginnen, en ik was gebrand op een goed resultaat. Helaas maakte ik een slechte start waardoor mijn goede start plek voor niks was. Ik moest mezelf weer terug knokken in de groep. Hierdoor verloor ik de aansluiting

met de kopgroep. Erg jammer aangezien we deze race wel de snelheid hadden voor de kopgroep. De race wederom afgesloten op een twaalfde plek.

Nawoord: Ik heb veel over de motor geleerd onder natte omstandigheden. Daarnaast weet ik hoe ik mijn fouten moet verbeteren voor de volgende race in Assen.