Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Uitnodiging Rijderspresentatie

Uitnodiging Rijderspresentatie 

Vrijdagavond 8 Maart

Clubgebouw de Finish 

De Vaart 1    7783 dj  Ane

Het is aan het begin van de oprit richting Coevorden  [n34] 

Aanvang 20.30

Beste sponsoren en clubleden,

Na een weekje rust was het alweer tijd voor de Oostenrijkse IDM wedstrijd op de Red Bull ring. Bij aankomst werd al meteen duidelijk dat er een flink aantal sessies op een natte baan verreden zouden worden. Daarnaast moest ik me op donderdag al gelijk melden bij de wedstrijdleiding wegens het incident op Schleiz. Na alle beelden gezien te hebben bleek ik niks fout gedaan te hebben. Echter liep de situatie in het parc fermé op Schleiz dusdanig uit de hand dat ik daar wel een straf voor gekregen heb. Drie plekken terug op de startgrid.

(Vrijdag)

Fp1: De eerste training werd inderdaad verreden op een natte baan. Aangezien het de eerste keer in de volle regen was wouden we zoveel mogelijk dingen testen. Dit liep niet helemaal zoals gepland. Ik ben in de tweede ronde al gelijk onderuit gegaan aangezien ik geen gevoel had met de motor. Erg jammer aangezien ik nu kostbare trainingstijd moest missen.

Fp2: De set up van Fp1 bleek dus niet juist en we kozen voor een andere achter schokdemper. Dit werkte echter een stuk beter, ik had gelijk een goed gevoel en kon beginnen met het opbouwen van

een ritme. Ik wou niks overhaasten en besloot om de sessie rustig op te bouwen. Ik ben beëindigd op een vierentwintigste plek.

(Zaterdag)

Qp1: de eerste kwalificatie was wederom nat. Alle andere rijders hadden meteen een vliegende start aangezien hun een extra sessie hebben kunnen rijden. Ik wou niet vallen en begon wederom rustig aan. Ik had ten sloten maar één snel rondje nodig. Ik zocht vrije baan op om zoveel mogelijk rondes te rijden. De uitslag was dan ook niet fantastisch. Ik moest het namelijk doen met een p18. Ik had mijn peilen gericht op Qp2.

Qp2: Door alle informatie die ik verzameld heb gedurende alle natte meters wist ik al aardig goed wat wel kon en wat niet kon. De regen was helaas wel aangesterkt waardoor de baan condities sterk

verslechterd waren. Toch kon ik mezelf goed verbeteren en de kwalificatie eindigen op een negende plek. De gezamenlijke positie van Qp1+Qp2 was een dertiende plek. Helemaal niet slecht gezien de omstandigheden en mijn ervaring op een natte baan.

Race 1: Door mijn grid penalty mocht ik tijdens race 1 niet van p13 maar vanaf p16 beginnen. Een

extra handicap tijdens deze natte race. Ik had een goede start en wist wederom vooraan in de tweede groep te knokken. Ik heb erg genoten van alle gevechten op de baan. Uiteindelijk ben ik op een

twaalfde positie afgevlagd.

(Zondag)

Wup: We hebben besloten om de warm up sessie dit keer over te slaan. We hadden namelijk niet het gevoel dat we er wat van konden leren. De baan was namelijk nog nat en de weersvoorspelling voor de race was droog.

Race2: De voorspellingen kwamen uit en de race zal droog van start gaan. Aangezien dit de eerste droge sessie was heeft de wedstrijdleiding besloten om ons een dubbele opwarm ronde te geven. Hierin moest ik mijn referentie punten vinden. Ditmaal mocht ik wel vanaf p13 beginnen, en ik was gebrand op een goed resultaat. Helaas maakte ik een slechte start waardoor mijn goede start plek voor niks was. Ik moest mezelf weer terug knokken in de groep. Hierdoor verloor ik de aansluiting

met de kopgroep. Erg jammer aangezien we deze race wel de snelheid hadden voor de kopgroep. De race wederom afgesloten op een twaalfde plek.

Nawoord: Ik heb veel over de motor geleerd onder natte omstandigheden. Daarnaast weet ik hoe ik mijn fouten moet verbeteren voor de volgende race in Assen.