Eveno Racing

Wat doet Eveno Racing Gramsbergen?

Eveno Racing Gramsbergen bestaat uit Bertus Kelder, Evert Noteboom, Zwalastino Guichelaar, Bert Ekkel en Evert Dommerholt en is ontstaan in 1997 om Evert Noteboom, destijds net gestart in de brommerrace, financieel te ondersteunen. De brommerrace werd motorrace, in de vorm van een 4-jarig contract bij het team START Nieuwleusen, daarna volgden er verschillende jonge coureurs die door Eveno ondersteund werden en zich hierdoor in de kijker konden rijden. Bekende namen die door ons ondersteund zijn o.a. Danny de Boer, Ruben Bijman, Walid Khan & Jeffrey Buis.

Was voor de brommerrace al geld nodig, motorracen kost aanzienlijk meer en daarbij komt het doel van Eveno Racing in zicht: het zoeken naar financiële middelen d.m.v. het benaderen van sponsoren, leden van desponsorvrienden vanaf € 50,-, organiseren van evenementen zoals de jaarlijkse Gramsberger Classic TT etc. etc. In 2024 ondersteunen we financieel meerdere coureurs: Dylan Czarkowski uit Coevorden, Julian van Kalkeren, Maik Duin, Thijs Westenbrink, Kiyano Veijer en Loris Veneman welke allemaal in diverse raceklasses rijden.

De motorsport is een dure aangelegenheid en dat is als jong persoon nooit te bekostigen, een seizoen in de European talent Cup of de WK 300 kost al snel € 50.000 of meer.

Help ons daarbij en steun Eveno Racing want jij vindt toch ook dat jong talent een kans verdient!

Word lid en meld je aan met onderstaand opgaveformulier. Je krijgt regelmatig een overzicht van de races toegezonden en kunt eens een kijkje nemen in de keuken van een semiprofessioneel raceteam!

7e Race IDC 2023

Afgelopen weekend heb ik mijn 7e IDC weekend gereden. Het was een lang weekend van donderdag tot en met zondag waarin ik veel heb kunnen leren.

Donderdag

Op donderdag reden we mee met een trackday van CRT. Hierdoor kon ik al veel meters rijden voor het drie daagse IDC event. Ik kon als snel weer op snelheid komen en de motor voelde goed aan. Jammer genoeg waren de sessie heel erg druk waardoor ik niet veel vrije baan had om te kunnen rijden.

Vrijdag

Vrijdag had ik 1 vrijetraining en 2 kwalificaties. In de vrijetraining kon ik al snel goede tijden neerzetten en al weer dicht bij mijn persoonlijk record komen. Toen kwam de eerste kwalificatie het zag er naar uit dat de tweede kwalificatie nat zou worden dus de tijden moesten al gezet worden in de eerste kwalificatie. Ik heb mijn persoonlijk record kunnen verbeteren 1:45.623 in de kwalificatie, en ben uiteindelijk als 11e geëindigd maar het zat allemaal erg dicht bij elkaar tot en met p7 lag het binnen een halve seconde. De tweede kwalificatie was de baan nog droog maar na 1 ronde gereden te hebben begon het al te regenen en konden er geen betere tijden neergezet worden.

Zaterdag

Zaterdag had ik een warm-up en de race. In de warm-up kon ik al weer goed op ritme komen met de tijden. Daarna begon het de hele dag te regenen dus de race zou een regenrace worden dit was ook voor het eerst dat ik een regen race zou rijden. Ik merkte meteen in het begin van de race dat ik heel weinig vertrouwen kreeg in de voor band. Iedere keer dat ik een bocht in ging begon de voorband te stuiteren en te glijden. Maar toch nog als 10e geëindigd.

Zondag

Zondag had ik ook een warm-up en een race. In de warm-up was het half nat en begon het een beetje te miezeren. Daarom gingen we op intermediate banden rijden. Dit was de eerste keer dat ik op deze banden reed. Ik kreeg meteen een goed gevoel met de banden en eindigde de warm-up als 2e !! kort achter een gastrijder. Toen de race, het was een droge race dus konden we goed laten zien wat we konden rijden. Ik had een goede start en kon in het begin meerijden met een groep snelle rijders. Hierdoor had ik geen last meer van rijders achter mij. Uiteindelijk viel de groep uit elkaar en had ik een leuk gevecht met een andere rijder. Ik reed veel aan kop en af en toe kon hij er voorbij komen, uiteindelijk maakte hij een fout en kon ik een groot gat rijden. Ik ben als 6e geëindigd., mijn beste resultaat tot nu toe!!Ik ben heel blij met het eind resultaat en kon weer een mooie stap maken met de motor.

Ik wil al mijn sponsoren en het team bedanken voor alle steun.

Nu een korte zomerstop en dan mag ik een wedstrijd meedoen met het IDM in Assen als gastrijder. Daarover later meer nieuws.