Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

IDM 21-23 juni Most. [CZ]

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

Beste sponsoren en racefans,

Hierbij een update na afloop van de WK supersport 300 op het circuit van Misano.

 

Loris Veneman schittert op Misano

Afgelopen weekend stond de WK race op het circuit van Misano Adriatico op het programma, een circuit wat voor Loris helemaal nieuw was en waar vooraf niet getraind kon worden.

Op de donderdag de media dag hebben we tussen de momenten door gebruik gemaakt om zoveel mogelijk de baan te verkennen eerst met de racefiets (thanks WR-bikes) heel wat rondes gereden daarna met het team de trackwalk om alles door te spreken.

Vrijdag was het tijd voor de vrije trainingen FP1 hebben we puur gebruikt om meters te maken en FP2 om al een beetje te kijken naar welke tijden er gereden moet worden. Het circuit van Misano voelt in de ochtend totaal anders aan dan de middag wanneer het warmer wordt. Dit maakte het vinden van de juiste settingen best moeilijk.

Tijdens de vrije trainingen ging Barry samen met Rider coach David Salom op verschillende plekken rond de baan kijken om de rijders te helpen met de settingen. De bevindingen naast de baan worden daarna met de data vergeleken.

Zaterdag begonnen we met de superpole (kwalificatie) hier moet je in 20 minuten je tijd zetten het team had een goede strategie bedacht waardoor de MTM-coureurs vrij snel in top te vinden waren. Loris en Jeffrey hadden een goed groepje rijders gevonden op de baan en konden van elkaars slipstream profiteren dit resulteerde voor Jeffrey in een mooie pole position en voor Loris een P5 knap teamwork en op naar de races.

Race 1

Starten vanaf p5, Loris had een goede start en wist gelijk met de voorste rijders mee te gaan maar na 1 ronde was er al een rode vlag dus alle rijders weer naar binnen klaar maken voor een herstart. De race zou nu gaan over slechts 10 ronden waardoor het eigenlijk een soort korte sprint wordt. Hoewel loris een goede start had kon hij zijn plek niet handhaven, een gebrek aan gevoel in de voorzijde van de motor zorgde ervoor dat Loris niet kon remmen zoals hij wilde. Hoewel Loris in de laatste sector veel goed kon maken verloor hij in de eerste 2 sectoren. Met een P14 heeft Loris 2 WK punten gepakt maar er was ook frustratie zichtbaar omdat er veel meer in zat

Warm up:

Voor de warming up op zondag ochtend was er best veel aan de motor verandert om meer gevoel te krijgen. Er wordt dit weekend op voor het eerst op nieuwe CO2 neutraal geproduceerde Pirelli banden gereden die langer mee zouden moeten gaan. De juiste setting is nog een beetje zoeken voor rijders en teams.  Het gevoel in de warm up was echter stukken beter en er was echt verbetering te zien in de eerste 3 sectoren. Na de warm up werd bekend dat Loris een long lap penalty kreeg vanwege langzaam rijden in 1 van de sectoren. Helaas dat zijn de regels. Een goede leer voor de volgende keer aangezien dit zonde is van de goede start positie.

Race 2:

Loris was heel gebrand om goed te starten en lag gelijk op de derde plek, we hadden afgesproken om de long lap zo snel mogelijk te nemen en in ronde 2 deed Loris dit. Natuurlijk val je dan terug in de groep maar de race is dan nog lang en je hebt tijd naar voren te vechten. Loris reed goed en de aanpassingen aan de motor waren zichtbaar beter. Aan het eind van de race was Loris aangekomen bij de kopgroep van 5 toen zijn teamgenoot Jeffrey aangetikt werd door een andere rijder, Loris reed op dat moment aan de buitenzijde van Jeffrey dus dat was even spannend.

De eindfase van de race was spannend! Een foutje van Loris zorgde ervoor dat hij even terugviel maar al snel klom hij weer op! Een hele goede en ook slimme actie in de laatste ronde bracht Loris van plek 9 naar 5 en op de finishlijn zelfs naar plek 4! Keihard gevochten en 13 waardevolle WK punten te pakken. Loris was opgelucht en blij dat dit lukte allemaal en om dan met een long lap penalty je beste resultaat tot nu toe te rijden op een baan die je vooraf niet kende, dat geeft vertrouwen voor wat komen gaat! We blijven werken aan de snelheid en elke training is weer meer ervaring!  Op naar Imola voor de volgende WK race op 14/15/16 juli.

De komende periode gaan we nog trainen op de circuits van Magny Cours en Most.

Rijder aan het woord,

Hoi allemaal,

Ik ben gisteren weer terug uit Italië gekomen en vanmorgen alweer vroeg op voor een training op Assen. Vanavond heb ik nog een fysieke training in de sportschool en morgen staat een rustig dagje op het programma.

Misano was voor mij een nieuw circuit behalve dat ik die vaak op de playstation heb geoefend.

Woensdag avond ben ik aangekomen en het was al laat dus ik ging gelijk al slapen en donderdag heb ik in de camper nog op de playstation geoefend, later op de middag het ik nog veel rondjes op het Misano circuit met de racefiets gefietst die ik ter beschikking krijg van WR bikes. De trainingen op vrijdag  heb ik gebruikt om de baan te leren kennen en mijn rempunten te vinden. Papa heeft zoveel mogelijk langs de baan gekeken om me extra advies te geven. In de tweede vrije training wilde ik mijn tijden verbeteren maar de perfecte ronde lukte nog niet. Hierdoor stond ik nog niet bij de eerste 15 rijders wat mijn doel was op dat moment. De Superpole was namelijk zaterdag pas en hier moest het gebeuren.

Zaterdag ochtend was de Superpole en die verliep perfect ik had een goede plek op de baan en kon erg mooi meeliften met mijn teamgenoot Jeffrey. Ik had mijn snelste tijd al in mijn  2e geklokte ronde gezet. Uiteindelijk was ik 5e gekwalificeerd. De eerste race ging niet zo goed, ik had weinig gevoel in de voorkant tijdens het remmen onder hellingshoek dus werd daar vaak ingehaald, ook was mijn motor te warm tijdens het rijden dit zorgde voor minder vermogen. Uiteindelijk nog een 14e plek, 2 WK punten te pakken maar niet echt tevreden en wetende dat er meer ingezeten had.

Zondag ochtend had ik de warm-up, het was tijdens het rijden een normale warm-up. Ik had gevoeld of alles wat we veranderd hadden beter was en dat was het geval dus daar was ik blij mee. Maar na de training moest ik naar de race direction omdat ik blijkbaar iemand in de weg gereden had daardoor kreeg ik een long-lap penalty. Dus ik was al gefrustreerd voor de race, maar ik dacht laat ik het beste er van maken.

Race 2 op zondag, ik had eigenlijk door de long lap penalty weinig spanning. Ik had een goede start en was de eerste ronde als derde doorgekomen. Ik dacht ik zit ver voorin dus ik neem de long lap penalty zodat ik weer in de groep mee zou kunnen. Als 16e kwam ik de baan weer op en langzaam maar zeker mijn ben ik naar voren gereden en met nog 5 ronden te gaan kwam ik op de vierde plek terecht ik was goed bezig! Ik lag 2 rondes rond de 4e plek maar ik ging bijna onderuit en kon dat net opvangen. Ik verloor door de actie  7 plekken maar kon dat de laatste 2 rondes goedmaken, door een perfecte slipstream en 5 rijders buitenom in te halen kwam ik als 4e over de streep!!  Dus onwijs blij en zelfs nu ik dit schrijf ben ik nog blij.

Groeten Loris.