Beste sponsoren en clubleden,
Het eerste weekend van juni stond in het teken van het tweede wedstrijdweekend. De zon was aanwezig en de temperaturen waren aangenaam, zowel de motor als ik waren er helemaal klaar voor.
(vrijdag)
Fp1: Het tempo van de concurrentie lag direct al aardig hoog, dat hield in dat wij ook een stapje bij moesten zetten. We wisten waar we veel tijd konden winnen ten opzichte van de andere rijders. Dit is natuurlijk een prettig gevoel.
Fp2: Ik heb de verbeterpunten van Fp1 doorgenomen en toegepast in Fp2. We hebben wederom veel informatie kunnen verzamelen over het circuit. Uit de data bleek dat we niet de juiste gearing gemonteerd hadden. Dit aangepast te hebben waren we helemaal klaar voor de kwalificatie rondes op zaterdag.
(Zaterdag)
Qp1: We kwamen er in de vrijetrainingen achter dat alleen een tijd zetten onmogelijk was. We bleven dus net zolang binnen tot dat ik een slipstream zal krijgen van een andere rijden. Ik ging naar buiten in een snel groepje waar ik me goed wist te handhaven. Het groepje was net wat te groot waardoor
iedereen van z’n gas af ging. Uiteindelijk heb ik mijn tijd alleen moeten zetten wat niet optimaal is.
Qp2: We moesten onze strategie veranderen aangezien alle teams samenwerken en wij er alleen voor stonden. Ik zat achter een Deense rijder die mij voorbij liet om gebruik te maken van mijn slipstream. Na twee rondes liet ik hem voor om de rollen om te draaien en achter hem aan te gaan. Ik zat in een heel snel rondje tot dat de rijder voor met opzet in de remmen ging op een heel snel gedeelte.
Hierdoor kon ik mijn snelste ronde niet afmaken en moest ik starten van een veertiende plek. Naast de teleurstellende positie is het ook simpelweg een levensgevaarlijke actie om vlak voor mij opzettelijk in de remmen te knijpen.
Race1: We zijn toch nog op wat probleempjes gestuit in de kwalificatie, de veerring bleek niet helemaal juist afgesteld te zijn. Na dit aangepast te hebben begon ik de race. Ik wist dat het moeilijk ging worden aangezien de groep vrij uit kon wegrijden. Ik moest dus meteen plekken goedmaken
Mijn tempo lag hoger als de kwalificatie, helaas ontwikkelden er zich vanaf het begin van de wedstrijd al problemen met de voorkant van de motor. Ik had geen grip en kon niet meer aanzetten. Ik koos eieren voor mijn geld en besloot de race op een veilige manier uit te rijden. In de voorlaatste ronde maakte ik nog contact met een andere rijden waardoor ik alsnog bijna onderuit ging. P15 was helaas het eind resultaat.
(Zondag)
WUP: We hebben de problemen van de race ge bestudeerd en kwamen op de conclusie dat het probleem van achteren weg kwam. We hebben dit aangepast en uitgetest in warm up sessie op zondag morgen, het gevoel was goed en ik wist wat ik anders moest doen in race. Namelijk meteen plekken goed maken in de eerste paar rondes. Na een aantal rondes kwam ik een Zwitserse rijder tegen. Zijn tempo lag een stuk minder hoog en hij kon het groepje niet bijhouden. Het was dus zaak om er zo snel mogelijk langs te komen. Dit mislukte helaas, ik haalde de rijder in in de laatste bocht. We raakte elkaar en ik viel onderuit. Natuurlijk is dit niet wat ik wou en was ik boos op mezelf.
Terugblik: Dit was een frustrerend weekeind met veel tegenslagen. We weten waar we moeten zoeken om de problemen te verhelpen en de resultaten te verbeteren. Helaas gaat dit niet in één wedstrijd. Dit kost tijd, maar ik heb er vertrouwen in en blijf ervoor vechten. De volgende wedstrijd vind plaats in Tsjechië. We gaan voor die tijd nog twee dagen testen op het circuit van Most om de nodige data te verzamelen voor de race.