Eveno Racing

Evenementen

opnames Classic TT 2023 met dank aan Vechtdal TV
Opgave machinekeuring classic tt vrijdag 21 juni 2024

Op vrijdagavond 21 juni a.s. vindt er wederom een machinekeuring plaats in het centrum van Gramsbergen, we zullen rijdend vanuit het paddock richting Gramsbergen gaan en ook vanuit Gramsbergen weer over de openbare weg onder begeleiding terug rijden.

Vertrek zal zijn 18:45 uur vanaf het rennerskwartier in Anerveen.

Deelname is verplicht in motorpak, handschoenen, laarzen en helm dit ivm de veiligheid en de uitstraling.

Wilt u meedoen vul dan onderstaand formulier in, er zijn geen kosten aan verbonden.

Let wel dat deelname alleen bedoeld is voor motoren die ook op zaterdag aan de Classic TT  deelnemen.

Er is een maximum aantal deelnemers (max 40) ivm de verzekering, vol = vol

 

U kunt zich opgaven hiervoor via de onderstaande link:

 

Opgave machinekeuring

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Evert Noteboom

Secretaris stichting Eveno Racing

IDM 1-2 juni Oscherslebem .Duitland

Dylan Czarkowski in de 300 super sport

Thijs Westenberg in de supersport 600

14-16 jun World Super sport 300 Italië

Met Loris Veneman 

supersport 300

23 juni Europese .talentcup Circuit Autodromo Internacional Algarve

met Kiano Veiier

Vrijdag 12 juli zaterdag 13 juli IDC Assen

IDC  600 supersport

met Maik duin en Julian Van Kalkeren 

gratis toegang

 

Beste sponsoren en clubleden,

Verleden weekend stond zoals gepland het eerste raceweekend van het jaar op het programma. Het IDM circus reisde af naar de Sachsenring. Een baan waar ik enkele weken geleden getraind heb.

(Vrijdag)

Fp1: Het gevoel met de motor was gelijk goed, echter zat ik in het verkeerde groepje waardoor ik geen goede rondetijden op de klokken kon zetten. Maar dat is natuurlijk ook niet het doel van een vrije training. Ik heb wel lekker kunnen rijden en een goed gevoel kunnen opbouwen.

Fp2: zocht ik een beter groepje op om toch één vliegende ronde neer te kunnen zetten. Naast deze vliegende ronde wou ik de lijnen en referentiepunten van de snellere rijders overnemen. Ons plan was gelukt want ik heb veel kunnen leren van de jongens voorin het veld. P18 was waar ik genoegen mee moest nemen voor de vrijdag trainingen.

(Zaterdag)

Q1: We wouden nu opzoek gaan naar een snelle rijder waar ik één rondje achter aan kon gaan. We gingen net te vroeg naar buiten en ik reed alleen. Halverwege de ronde besloot ik naar binnen te gaan. Ik kwam een paar bochten voor de pits een achterblijver tegen en besloot er achter te blijven om zo vervolgens de pits binnen te sturen. Helaas is het nooit zover gekomen, De bocht voor de pits ging de Hongaarse coureur vlak voor mij onderuit waardoor ik geen kant meer op kon en tegen zijn motor op knalde. Met als gevolg dat ik ben gevallen en geen één ronde tijd neer kon zetten. Alle kaarten waren dus gericht op Q2.

Q2: We hadden nu wederom het zelfde plan maar nu met een betere afloop. Ik zat in een snelle groep waar ik mijn eigen goed in kon handhaven. Mijn rondetijden waren goed en ik bleef me

verbeteren. Helaas vloog in mijn snelste ronde mijn ketting eraf. Ik kon wederom de kwalificatie niet afmaken, maar stond alsnog als veertiende opgesteld voor de race. Helemaal geen gekke prestaties tussen alle WK jongens. Daarnaast waren de onderlinge verschillen klein.

Race 1: Ik had enorm veel zin om weer van start te gaan in een IDM wedstrijd. En met een uitgangspositie als deze had ik er alleen maar meer zin in. Mijn start was niet perfect en ik verlooreen paar plekken. Ik kon mezelf echter wel terug vechten naar een groepje vechtend om P9. Mijn snelheid lag hoger als dat van het groepje. Ik kende een uitstekende race en maakte me klaar voor het slot van de wedstrijd. Met het terug schakelen van de laatste bocht maakte ik een klein foutje waardoor iemand mij inhaalde. Voorbij de apex kwam er nog iemand anders in een gat dat eigenlijk niet bestond. Vervolgens raakte hij mij op een manier waar ik niks aan kon doen en ik viel wederom. Erg zonde om zo’n resultaat aan je ogen voorbij zien te gaan. Wel ben ik erg blij met de race die ik gereden heb en neem ik alle positieve dingen mee naar de volgende race.

 

(Zondag)

Wup: De motor had na de crash aanzienlijke schade die we in de avond uren moesten aanpakken. De warm up van 10 minuten was dus ook allen om te kijken of de motor goed aanvoelde. Dit was

gelukkig het geval. Daarnaast kregen we te horen dat de Deense rijder Oliver Svendsen die mij aantikte in race 1 een penalty gekregen heeft. Een long lap en een boete wel te verstaan. Hier koop ik helaas geen punten voor maar wel fijn dat er op ingegrepen is.

 

Race 2: Mijn start was uitzonderlijk goed en lag gelijk op P8/9. Ik werd enthousiast en wou meer. Het instinct van een racer nam mijn gedachte over. Dat was één van de grootste fouten die ik ooit heb gemaakt. Ik reed hierdoor niet als mezelf en maakte twee rondes lang alleen maar fouten waardoor

ik van alle kanten werd ingehaald. Daarna kon ik mezelf wee resetten, maar dan is het al te laat. Ik zat te vechten in een groep waar ik niet thuishoor. Ik ben helaas buiten de punten geëindigd na een enerverende race.

Terugblik: Ik kijk met gemengde gevoelens terug op dit weekend. Ik heb laten zien dat ik mee kan vechten in de top 10 en dat mijn rondetijden daar ook niet voor onder doen. Daarnaast moet ik wel werken aan mijn openingsfase, en de kleine foutjes van kant doen. Dit hoort allemaal bij het

leerproces en ik heb daarom ook geen twijfels over feit of dit gaat lukken. Het is een kwestie van tijd. De volgende race is over twee weken op het circuit van Oschersleben. Ik houd jullie op de hoogte