Eveno Racing

Wat doet Eveno Racing Gramsbergen?

Eveno Racing Gramsbergen bestaat uit Bertus Kelder, Evert Noteboom, Zwalastino Guichelaar, Bert Ekkel en Evert Dommerholt en is ontstaan in 1997 om Evert Noteboom, destijds net gestart in de brommerrace, financieel te ondersteunen. De brommerrace werd motorrace, in de vorm van een 4-jarig contract bij het team START Nieuwleusen, daarna volgden er verschillende jonge coureurs die door Eveno ondersteund werden en zich hierdoor in de kijker konden rijden. Bekende namen die door ons ondersteund zijn o.a. Danny de Boer, Ruben Bijman, Walid Khan & Jeffrey Buis.

Was voor de brommerrace al geld nodig, motorracen kost aanzienlijk meer en daarbij komt het doel van Eveno Racing in zicht: het zoeken naar financiële middelen d.m.v. het benaderen van sponsoren, leden van desponsorvrienden vanaf € 50,-, organiseren van evenementen zoals de jaarlijkse Gramsberger Classic TT etc. etc. In 2024 ondersteunen we financieel meerdere coureurs: Dylan Czarkowski uit Coevorden, Julian van Kalkeren, Maik Duin, Thijs Westenbrink, Kiyano Veijer en Loris Veneman welke allemaal in diverse raceklasses rijden.

De motorsport is een dure aangelegenheid en dat is als jong persoon nooit te bekostigen, een seizoen in de European talent Cup of de WK 300 kost al snel € 50.000 of meer.

Help ons daarbij en steun Eveno Racing want jij vindt toch ook dat jong talent een kans verdient!

Word lid en meld je aan met onderstaand opgaveformulier. Je krijgt regelmatig een overzicht van de races toegezonden en kunt eens een kijkje nemen in de keuken van een semiprofessioneel raceteam!

1e race IDC 2023 Afgelopen weekend heb ik mijn eerst race weekend gehad in het IDC kampioenschap. Vrijdag waren de trainingen en zaterdag de kwalificaties en de race.

Vrijdag waren de trainingen en dit was gelijk ook mijn eerste keer op de nieuwe Yamaha R6. De dag begon met een natte baan maar in de tweede training werd de baan al erg droog. En kon ik voor de ronde tijden gaan rijden. Dit was wel lastig vanwege veel CRT rijders die wat langzamer waren. Aan het eind van de dag was ik al erg gewend aan de nieuwe motor en waren het team en ik al erg tevreden.

Zaterdag waren de kwalificaties en de wedstrijd. Ik begon de eerste kwalificatie meteen goed, verbeterde mijn ronde tijden van vrijdag met secondes en ook werd het gevoel op de motor nog beter. De eerste kwalificatie zorgde voor een p14. Na een paar kleine aanpassingen aan de motor begon de tweede kwalificatie. Na de eerst ronde reed ik al sneller dan de tijden uit de eerst kwalificatie. Daar zat waarschijnlijk nog meer in, maar na een paar rondes gereden te hebben schoot ik recht door in Ramshoek, maar wist gelukkig wel rechtop te blijven door de grindbak. Daardoor kon ik helaas geen snellere rondetijden meer neerzetten.

Toen kwam de race. Na een matige 2e kwalificatie startte ik dus op p18. Maar na de eerst bocht lag ik al op p15. Na een paar ronde gereden te hebben en toen ik bijna aankwam bij de volgende groep rijders kreeg ik helaas een technisch probleem met de motor en moest ik hem noodgedwongen aan de kant zetten. Jammer genoeg heb ik niet de race kunnen uit rijden maar ik kan terug kijken naar een mooi en leerzaam weekend, en een fijne samenwerking met het team.

Ik heb nu al zin in de volgende wedstrijd op 29 april en dan gaan we voor nog betere resultaten en verbetering van mijn persoonlijk snelste tijd op Assen.

 

Natuurlijk wil ik mijn team en al mijn sponsoren heel erg bedanken die dit allemaal mogelijk maken.