Eveno Racing

Wat doet Eveno Racing Gramsbergen?

Eveno Racing Gramsbergen bestaat uit Bertus Kelder, Evert Noteboom, Zwalastino Guichelaar, Bert Ekkel en Evert Dommerholt en is ontstaan in 1997 om Evert Noteboom, destijds net gestart in de brommerrace, financieel te ondersteunen. De brommerrace werd motorrace, in de vorm van een 4-jarig contract bij het team START Nieuwleusen, daarna volgden er verschillende jonge coureurs die door Eveno ondersteund werden en zich hierdoor in de kijker konden rijden. Bekende namen die door ons ondersteund zijn o.a. Danny de Boer, Ruben Bijman, Walid Khan & Jeffrey Buis.

Was voor de brommerrace al geld nodig, motorracen kost aanzienlijk meer en daarbij komt het doel van Eveno Racing in zicht: het zoeken naar financiële middelen d.m.v. het benaderen van sponsoren, leden van desponsorvrienden vanaf € 50,-, organiseren van evenementen zoals de jaarlijkse Gramsberger Classic TT etc. etc. In 2024 ondersteunen we financieel meerdere coureurs: Dylan Czarkowski uit Coevorden, Julian van Kalkeren, Maik Duin, Thijs Westenbrink, Kiyano Veijer en Loris Veneman welke allemaal in diverse raceklasses rijden.

De motorsport is een dure aangelegenheid en dat is als jong persoon nooit te bekostigen, een seizoen in de European talent Cup of de WK 300 kost al snel € 50.000 of meer.

Help ons daarbij en steun Eveno Racing want jij vindt toch ook dat jong talent een kans verdient!

Word lid en meld je aan met onderstaand opgaveformulier. Je krijgt regelmatig een overzicht van de races toegezonden en kunt eens een kijkje nemen in de keuken van een semiprofessioneel raceteam!

Beste sponoren en clubleden,

We zijn de afgelopen weken druk bezig met de voorbereidingen op komend seizoen. Zowel op de motor als naast de motor. Ik heb twee keer op de supermotard getraind waaronder één keer in

wedstrijd verband. Ik heb deelgenomen aan het Nederlands kampioenschap supermoto. Hierin ben ik als zesde gekwalificeerd en ben ik als vierde geëindigd al met al een geslaagd weekend. Dinsdag 4

april stond de eerste trainings dag op de Yamaha r3 op het programma. De dag begon koud en vandaar sloegen we de eerste sessie over. De tweede sessie ging ik voor de eerste keer naar buiten en wist ik meteen nette tijden te draaien. Ik gebruikte deze training om de motor en de baan weer te

leren kennen. De tweede sessie hebben we kleine aanpassingen toegebracht aan de motor om mijn gevoel te verbeteren. In de derde sessie was wederom mijn doel om zoveel mogelijk informatie te

verzamelen over de motor en de baan. Helaas ging het halverwege de sessie goed mis. Ik kwam in het snelste gedeelte van het circuit ter val, de motor belande in de grindbak en begon te tollen. Hierdoor Is de schade aan de r3 aanzienlijk groot en hebben we gelijk genoeg werk aan de winkel om de motorfiets opnieuw op te bouwen. Gelukkig heb ik er niks aan overgehouden. Naast de zware crash probeer ik de positieve punten uit de training te halen. Ik ben heel blij met de tijden die ik heb

kunnen rijden en de informatie die we toch nog hebben kunnen verzamelen. We staan de komende tijd niet stil, er staan namelijk nog verschillende trainingen met de supermotard gepland en (onder voorbehoud )een tweedaagse test op het circuit van Oschersleben met de Yamaha r3. Er moet nog hard gewerkt worden om de fiets voor die tijd opgebouwd te krijgen maar we hebben er volste

vertrouwen in. We hoeven ons in ieder geval niet te vervelen de komende tijd.